Hírek
2020. Május 25. 05:00, hétfő |
Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Június másodikától oktatási céllal is használhatók lesznek az iskolaépületek
Június másodikától oktatási céllal is használhatók lesznek az iskolaépületek, a vidéki bölcsődék és óvodák hétfőtől, a fővárosiak pedig szintén június másodikától térnek vissza a "normális működési rendhez"
- mondta az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért felelős államtitkára a koronavírus-járvány elleni védekezésért felelős operatív törzs vasárnapi online sajtótájékoztatóján.
Maruzsa Zoltán hangsúlyozta: iskolákban a tanév végéig, június 15-éig érvényben marad a tantermen kívüli digitális munkarend, a tanév hossza nem változik.
Azonban június másodikától, ha az intézmény és a pedagógusok szükségét látják, kiscsoportos konzultációt, egyéni felkészítést már tudnak szervezni az elmúlt hónapok tudásának megerősítéséért, felzárkóztató jelleggel az iskolákban. Erről az intézmények dönthetnek, tantárgyanként is szervezhetnek konzultációkat, a kis csoportok létszámát pedig központilag nem határozták meg, azok a helyi adottságoknak megfelelően alakíthatók ki - tette hozzá.
Hangsúlyozta: június 2-ától június 26-áig minden iskolában meg kell szervezni az oda járó gyermekek felügyeletét. Ezzel bővül a gyermekek felügyeletébe bevont intézmények köre, mivel eddig csak kijelölt iskolákban fogadták a tanulókat, most viszont mindenki a saját intézményébe mehet majd.
A köznevelési államtitkár azt is elmondta: azokat, akik lakóhelyüktől nagyobb távolságra jártak iskolába, most igény esetén a lakóhely szerinti iskolának is fogadni kell.
A tanév időszakában, június 2-15 közt elsősorban tanulást támogató, felzárkóztató programok szervezhetők az iskolákban, június 16-ától, a tanév befejezésétől pedig június 26-tól következő tanévre is készülhetnek már, de táborok, tematikus napok is rendezhetők - ismertette.
Az óvodák és a bölcsődék kapcsán Maruzsa Zoltán kiemelte: nem kötelező ezekbe az intézményekbe vinni a gyerekeket, a járványügyi helyzet alapos indoknak minősül, ha a szülő azt kéri, hogy gyermeke otthon maradhasson.
A köznevelési államtitkár közlése szerint az elmúlt napokban óvodai gyermekfelügyeleten a gyermekek mintegy tíz százaléka vett részt, és az igény napról napra nőtt az elmúlt időszakban.
Maruzsa Zoltán arról is beszélt, hogy egy pénteken megjelent kormányrendelet szerint május 31-éről június 30-ára változik annak a határideje, ameddig a köznevelési intézmények benyújthatják kérelmüket működési engedélyük módosítására, ha ez átszervezések miatt szükséges.
Szintén pénteken jelent meg kormányrendelet a pedagógusok minősítésével kapcsolatban. A köznevelési államtitkár emlékeztetett: április másodikán a járvány miatt felfüggesztették a pedagógusok minősítését, és az őszi félévre tették át azt, azonban több megkeresést is kaptak elsősorban határozott idejű szerződéssel rendelkező gyakornokoktól és a gyermeket váró pedagógusoktól, akiknek az eltolt időpont nem alkalmas. Ezért az érintetteknek külön eljárásrendet dolgoztak ki, ők június 10-éig tudják kérvényezni a minősülést - közölte Maruzsa Zoltán.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Május 02. 09:12, csütörtök | Belföld
Több mint 3000 család igényelt már csok pluszt
Meghaladta a háromezret a csok plusz igénylések száma - mondta a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) családokért felelős államtitkára csütörtökön az index.hu-nak adott interjújában.
2024. Május 02. 06:47, csütörtök | Belföld
Idén 2,5, jövőre 4,1 százalékos gazdasági növekedéssel számol a kormány
Az idei évre 2,5 százalékos gazdasági növekedéssel számol a kormány, míg a jövőre 4,1 százalékkal
2024. Május 02. 06:44, csütörtök | Belföld
Vitályos Eszter: a kormány minden megtesz a bérek növekedéséért
A kormány ezután is mindent meg fog tenni azért, hogy Magyarország gazdasága újra erős legyen, a magyar embereknek legyen munkája, és a bérek tovább növekedjenek
2024. Május 01. 09:19, szerda | Belföld
20 éve csatlakozott Magyarország az Európai Unióhoz
Hosszú évek után teljesült a magyarok vágya, most mégis sokan szkeptikusan a csatlakozás helyességét illetően.