Hírek
2021. Március 05. 15:32, péntek |
Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Idén is ellenőrzi a telefonos ügyfélszolgálatokat a fogyasztóvédelem
A fogyasztóvédelmi hatóság 2018 óta minden évben elvégzi és idén is megkezdte a közszolgáltatók és hírközlési szolgáltatók telefonos ügyfélszolgálatainak ellenőrzését.
2021-től új vizsgálati területként foglalkoznak a vállalkozások honlapjaival, a tájékoztatási kötelezettségek betartatásával - közölte pénteken az MTI-nek küldött közleményében az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).
Kiemelték: a telefonos és online ügyfélszolgálatok a járványhelyzet idején is biztonságos lehetőséget kínálnak a kapcsolatfelvételre, panaszkezelésre.
A jogszabály a közszolgáltatókat és elektronikus hírközlési szolgáltatókat kötelezi telefonos ügyfélszolgálat működtetésére. Korábban az ügyfelek a menüpontok hosszadalmas és bonyolult kapcsolgatására, reklámok végighallgatására kényszerültek. Egy 2017-es törvénymódosítás elejét vette a végeláthatatlan várakoztatásnak.
A hatályos előírás szerint az érdemi ügyintézést a hívás sikeres felépülésének időpontjától számított 5 percen belül meg kell kezdeni. Ettől csak kivételes esetben, elháríthatatlan külső ok, például rendkívüli időjárási körülmények miatt lehet eltérni. A panasszal kapcsolatos élőhangos ügyintézést a vállalkozás köteles a telefonos ügyfélszolgálat menüsorrendjének első helyére tenni. Így azonnal az ügyintéző kapcsolása mellett dönthetünk, a belépéshez nincs szükség a fogyasztó beazonosítására, közben reklám sem hangozhat el - emlékeztet a minisztérium.
Cseresnyés Péter kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkár elmondta: a járványhelyzetben még fontosabb elvárás, hogy egyszerűen, gyorsan intézhessük akár otthonról is például a telefonszámlával vagy áramszolgáltatással kapcsolatos ügyeinket. Az elmúlt három évben az ismétlődő ellenőrzéseknek köszönhetően sikerült visszaszorítani a jogsértések arányát. Míg 2018-ban még az esetek több mint háromnegyedében, 2019-ben már csak nagyjából harmadukban merült fel kifogás. Tavaly tovább javult a helyzet, a hatósági szakemberek a 340 ellenőrzött szolgáltató kevesebb mint negyedénél, 77 esetben észleltek jogsértést.
A múlt évben abból adódott a legtöbb probléma, hogy a szolgáltató ügyintézője vagy az előre felvett szöveg nem, vagy nem megfelelő módon tájékoztatott a hívás rögzítéséről, vagy az egyedi azonosítószámról. Kedvező tapasztalatként emelhető ki, hogy tavaly egyetlen ellenőrzött szolgáltatónál sem fordult elő reklám az élőhangos bejelentkezés előtt.
Az idei évtől a vizsgálat a közszolgáltatási tevékenységet folytató vállalkozások honlapjainak ellenőrzésével egészül ki. A hatóság azt nézi, hogy a cégek internetes felületei mindenben megfelelnek-e a fogyasztóvédelmi törvény tájékoztatási kötelezettségre vonatkozó előírásainak. Az oldalakon egyértelműen fel kell tüntetni a vállalkozás adatait, a díjszabást, az üzletszabályzatot és a panaszkezelés módját - olvasható az ITM közleményében.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Június 29. 07:56, vasárnap | Belföld
Júniustól egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek díjmentes utazása
Szülők kérték - mi teljesítettük! 2025. június 21-től egyszerűbbé vált a 14 év alatti gyermekek díjmentes utazásának igazolása a MÁV-csoport járatain - írta a MÁV-csoport vezérigazgatója szombaton a Facebook-oldalán.
2025. Június 29. 07:55, vasárnap | Belföld
NKFH: francia poharas joghurtot hívtak vissza a forgalomból törött üveg miatt
Törött üvegdarab fordulhat elő a Beillevaire márkájú francia \"hagyományos\" vagy \"ínyenc\" joghurt, natúr és gyümölcsös változataiban - közölte a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) szombaton.
2025. Június 29. 07:52, vasárnap | Belföld
Budapest Büszkeség - A szeretetről és a szabadságról beszéltek a rendezvény szónokai
A szeretetről, a szabadságról és a sokszínűségről beszéltek többek között a Budapest Büszkeség elnevezésű rendezvény szónokai szombaton a fővárosi Műegyetem rakparton.
2025. Június 28. 08:40, szombat | Belföld
Szijjártó Péter: a kínai BYD újabb nagyberuházása 620 új munkahelyet teremt Komáromban
A kínai BYD 32 milliárd forint értékű beruházással új elektromosbusz-gyártó üzemet épít Komáromban, amelynek köszönhetően 620 új munkahely jön majd létre