Városlista
2020. szeptember 30, szerda - Jeromos

Hírek

2020. Szeptember 16. 05:00, szerda | Külföld
Forrás: mti - illusztráció: mti

A SARS-COV-2 vírus ellen hatékony, parányi antitestkomponenst találtak amerikai kutatók

A Pittsburgh-i Egyetem orvostudományi karának kutatói elkülönítették a legkisebb biológiai molekulát, amely teljesen semlegesíti a Covid-19 betegséget okozó új koronavírust.

Ezt az antitestkomponenst, amelynek mérete egytizede egy teljes méretű antitestnek, felhasználták az Ab8 nevű gyógyszer létrehozásához, amely beválhat a SARS-COV-2 fertőzés okozta betegség kezelésében, illetve annak megelőzésében - olvasható az egyetem közleményében.

A Cell című tudományos folyóiratban közzétett tanulmányukban a kutatók közölték, hogy az Ab8 nagyon hatékonynak bizonyult a SARS-COV-2 fertőzés megelőzésében és kezelésében egerek és hörcsögök esetében.

Apró mérete nemcsak növeli a képességét arra, hogy szétterjedjen a szövetekben, jobban semlegesítve a vírust, de lehetővé teszi azt is, hogy a szert alternatív módon - például inhalálással - juttassák a szervezetbe.

A kutatók kiemelték, hogy mivel nem kötődik emberi sejtekhez, ez azt jelentheti, hogy nem lehetnek negatív mellékhatásai embereknél.

Az új gyógyszer hatékonyságát az Észak-Karolinai Egyetem, a Texasi Egyete, és a Brit Columbiai Egyetem kutatói értékelték.

Az Ab8 nemcsak a Covid-19-betegség gyógyításában játszhat szerepet, de felhasználható arra, hogy az emberektől távol tartsák az új koronavírus-fertőzést" - közölte John Mellors, a Pittsburgh-i Egyetem kutatója, a tanulmány társszerzője.

A nagyobb méretű antitestek hatékonynak bizonyultak más fertőző betegségek ellen és jól tolerálták a betegek, ami remény ad arra, hogy a szer hatékony lesz a Covid-19-betegség kezelésében és azok megvédésben, akik nem fertőződtek meg és nem alakult ki náluk immunitás - tette hozzá.

Ezek érdekelhetnek még

2020. Szeptember 30. 16:05, szerda | Külföld

Donald Trump újabb jelölést kapott a Nobel-békedíjra

Donald Trump újabb jelölést kapott a Nobel-békedíjra - jelentette kedden a republikánusokhoz közelálló Fox televízió. A javaslatot David Flint, ausztrál jogászprofesszor vezetésével ausztrál jogászok egy csoportja tette.

2020. Szeptember 30. 10:58, szerda | Külföld

Ankara tagadja, hogy a török légierő lelőtt egy örmény SzU-25-öst

Ankara tagadta kedden az örmény védelmi minisztérium azon állítását, amely szerint egy török F-16-os vadászgép Azerbajdzsán légteréből lelőtt egy örmény SzU-25-ös harci gépet - jelentette a török sajtó.

2020. Szeptember 30. 08:55, szerda | Külföld

Olaszországban újranyitottak a járványkórházak

A tartományok újranyitották a Covid-19 fertőzötteknek fenntartott kórházakat tizenegyezer intenzív hely biztosításával, miközben a járványgörbe lassan emelkedik Olaszországban.

2020. Szeptember 29. 14:04, kedd | Külföld

A cseh egészségügyi miniszter szükségállapot kihirdetését fogja javasolni

Csehországban szükségállapot kihirdetését fogja javasolni a kormánynak Roman Prymula egészségügyi miniszter. A politikus szerint ez az egyetlen módja annak, hogy megfékezzék az egyre terjedő koronavírus-járványt.