Városlista
2024. április 25, csütörtök - Márk

Hírek

2017. Május 26. 05:00, péntek | Belföld
Forrás: mti - fotó:kekszalag.hu

Hatszáz hajóra számítanak a 49. Kékszalag Erste World Nagydíjon

Hatszáz hajóra számítanak a 49. Kékszalag Erste World Nagydíjon

Hatszáz hajó részvételével az évtized legizgalmasabb versenye várható az idei, 49. Kékszalag Erste World Nagydíj vitorlásversenyen, amely július 6-án reggel 9 órakor rajtol Balatonfüredről.

Kollár Lajos, a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSZ) elnöke az esemény csütörtök délutáni sajtótájékoztatóján kiemelte, hogy a Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő versenye, egy legenda, ezért minden vitorlázó vágya, hogy részt vegyen rajta.

Az idei regatta érdekessége, hogy együtt küzdenek a legszebb, felújított klasszikus hajók és a 21. századi technológia csodái, a karbonból készült, a szél sebességénél is gyorsabb, többtestű vitorlások. Kollár Lajos szerint jó döntés volt, hogy a részvétel lehetőségét kinyitották a többtestű hajók számára, és öröm, hogy elképesztő innováció jelenik meg a versenyen.

Holczhauser András, a szövetség főtitkára elmondta, hogy megfelelő időjárási viszonyok esetén a hatszáz hajón összesen 2800 versenyző részvételére számítanak. A hagyományoknak megfelelően a rajtvonalat a balatonfüredi hajóállomás előtt tűzik ki. Hozzátette, a tavalyi versenyhez hasonlóan a gyors hajók ismét az északi szektorból indulnak majd, így az idelátogató nézők fantasztikus látványra számíthatnak. A vitorlások mint mindig, ezúttal is a Balatonkenese - Siófok - Tihanyi-szoros - Keszthely - Balatonfüred útvonalon teszik meg a légvonalban 155 kilométeres távot, amely az 1934-ben megrendezett első Kékszalag óta változatlan.

A rekordot a Fifty-Fifty nevű kétárbocos, kéttestű, magyar fejlesztésű vitorlás tartja: a katamarán 2014-ben az elképesztő időnek tekinthető 7 óra 13 perc 57 másodperc alatt teljesítette a Kékszalagot.

A főtitkár kitért arra is, hogy a regattát megelőző hétvégén, július 1-jén kerül sor a felkészülési versenyként is felfogható Fehér Szalag GenerelCom Nagydíjra, illetve a Kékszalag előtt egy nappal, július 5-én tartják meg a Kékpántlika Erste World Nagydíjat.

"A vízi eseményeket parti rendezvények egész sora színesíti" - fűzte hozzá Holczhauser András, aki tájékozatott arról is, hogy versenyt a Digi Sport idén is élőben fogja közvetíteni, míg az interneten a kekszalag.hu oldalon lehet nyomon követni.

Mint elhangzott, az utóbbi időben erősödött a Kékszalag mezőnye, így összesen 13-14 hajónak van esélye az abszolút elsőségre. A 12-szeres győztes, egyben címvédő Litkey Farkas a sajtótájékoztatón kijelentette, az idei évben a legnagyobb fejlesztést a szervezők érték el azzal, hogy minden hajóba GPS-t szerelnek, ezáltal olyan részletes adatokat - például a szél sebességét az egész tó területén - tudhatnak meg, amelyre eddig nem volt lehetőség. Így a résztvevőknek komolyabb elemzésekre nyílik lehetőségük, s a következő években sokkal felkészültebben állhatnak rajthoz.

Címkék: balaton, hajó, Kékszalag

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 25. 06:00, csütörtök | Belföld

Használtautó-kereskedőt buktattak le az adóellenőrök

Megbukott az adóellenőrzésen az a használtgépjármű-kereskedő, aki nyilvántartásait meghamisítva fiktív kölcsönszerződésekkel fedte el bevételeit.

2024. Április 25. 06:00, csütörtök | Belföld

A kormány felszólította az üzemanyag-kereskedőket, hogy áraikat igazítsák a régiós átlaghoz

A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós átlaghoz, hogy a magyar üzemanyagárak ne szakadjanak el attól - jelentette be a nemzetgazdasági miniszter szerdán.

2024. Április 24. 18:24, szerda | Belföld

IPOSZ konferencia a Digitalizációs Keretmegállapodás megvalósulásáról

Hévízen, az IPOSZ által szervezett konferencián az európai digitális átmenet és a Digitális Keretmegállapodás végrehajtásának fontossága került előtérbe.

2024. Április 24. 14:31, szerda | Belföld

Orbán Viktor: szakmunka és szakmunkás nélkül nincs jövő

Budapest, 2024. április 24., szerda (MTI) - Az elmúlt 15 évben felépítettük a munkaalapú gazdaságot, és ma már mindenki tudja, hogy szakmunka és szakmunkás nélkül nincs jövő